درخت شهدا

 بسم الله

 سبز شدن دوباره درخت سپیدار خشکیده‌ای که نام شهدای مقاومت لبنان روی آن نصب شده،‌ هزاران گردشگر را که از سراسر دنیا برای دیدن آن به شهر "بنت جبیل" می‌روند به شگفتی واداشته است.    

 شبکه تلویزیونی "المنار" با پخش گزارشی درباره سبز شدن معجزه‌آسای این درخت، با گردشگرانی که از نزدیک این پدیده را مشاهده می‌کردند مصاحبه کرد.

یکی از جوانان شیعه شهر "بنت جبیل" دو سال پیش تصمیم گرفت نام شهدای این شهر را بر روی دایره‌های چوبی بنویسد و بر روی شاخه‌های این درخت نصب کند. این درخت خشکیده پس از مدتی در میان اهالی شهر،‌ به درخت شهدا شهرت یافت. اهالی بنت‌جبیل، این درخت خشکیده را از ریشه درآورده و آن را دو مرتبه با آب طلای تیره و لعاب ضد حرارت داغ کردند.

المنار می‌افزاید: این سپیدار خشکیده، به علت زیبایی و تلألو نام شهدا، برای استفاده در جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی مختلف لبنان، از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شد و پس از جنگ 33 روزه پارسال نیز نام شهدای تازه به‌خون غلتیده بنت‌جبیل بر آن نصب شد تا تعداد اسامی به 43 تن رسید.

این گزارش حاکی است دو هفته پیش در جریان یکی از برنامه‌های حزب‌الله لبنان یکی از جوانان برای کاری وارد تالار دربسته‌ای شد که این درخت در آن قرار داده شده بود که ناگهان مشاهده کرد که از این سپیدار خشکیده، برگ‌های تازه سبز شده است.

المنار می‌افزاید: عجیب‌تر این است که تعداد برگ‌های سبزشده بر روی این درخت دقیقاً مطابق 43 نام شهیدی است که بر روی آن نصب شده و علاوه بر این، تنه درخت از طول شکافته و عطری خوشبو از آن به مشام می‌رسد.

پس از انتشار این خبر در رسانه‌های عربی و غربی، هزاران تن از اقصا نقاط لبنان و نیز گردشگرانی از آمریکا، استرالیا، کانادا، کشورهای آفریقایی، کشورهای حوزه خلیج فارس و بسیاری کشورهای دیگر برای مشاهده این درخت معجزه‌آسا به بنت‌جبیل سفر می‌کنند و با تهیه فیلم و عکس یادگاری از آن، یاد شهدای مقاومت بنت جبیل در برابر ارتش رژیم صهیونیستی را گرامی می‌دارند.

این شبکه تلویزیونی می‌افزاید: تا کنون بنت جبیل با القابی چون "پایتخت مقاومت و آزادی"، "ام‌القرای شهیدان" و "شهر انقلابی‌ها" شناخته می‌شد اما از این پس باید از آن با نامی جدید یعنی "پایتخت معجزات الهی" یاد کرد.

 

 

 پی نوشت

1 - دعا برای تعجیل در فرج آقا یادمدن نره

2 - منبع: خبر گزاری فازس

3 - نظر هم بدین