در فضیلت ماه مبارک رمضان

بسم الله

 

از حضرت امام رضا(ع) از پدران بزرگوار خود از حضرت امیرالمؤمنین(ع) نقل است که فرمود: خطبه خواند برای ما روزی رسول خدا (ص) پس فرمودند:

«ایّها الناس بدرستی که رو کرده است به سوی شما ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش و ماهی که نزد خدا بهترین ماهها و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعتهایش بهترین ساعتها و آن ماهی است که خوانده اند شما را در آن به سوی ضیافت خدا و گردیده اید در آن از اهل کرامت خدا.

 

نفسها در آن ثواب تسبیح،خواب ثواب عبادت،عملها در آن مقبول و دعاهای شما در آن مستجاب است . پس درخواست کنید از پروردگار خود به نیت درست و دل پاکیزه از گناهان و صفات ذمیمه که شما را برای روزه و تلاوت کردن قرآن توفیق دهد. بدرستی که شقی و بدعاقبت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. یاد کنید به گرسنگی و تشنگی شما در این ماه تشنگی و گرسنگی روز قیامت را و بر فقیران و مسکینان خود تصدق کنید و پیران خود را تعظیم نمائید و بر کودکان خود رحم کنید و خویشان خود را نوازش نمائید و زبانهای خود را از آنچه نباید گفت نگاه دارید و بپوشید دیده های خود را از آنچه حلال نیست شما را نظر کردن به سوی آن و گوشهای خود را از آنچه حلال نیست شما را شنیدن آن بازدارید و مهربانی کنید با یتیمان مردم تا مهربانی کنند بعد از شما با یتیمان شما و به سوی خدا از گناهان خود بازگشت کنید و دستها را به دعا در اوقات نمازهای خود بلند کنید زیرا که وقت نماز بهترین ساعتها است. نظر می کند حق تعالی در این اوقات به رحمت به سوی بندگان خود و جواب می گوید ایشان را هرگاه او را مناجات کنند و لبیک می گوید ایشان را هرگاه او را ندا کنند و مستجاب می گرداند هرگاه او را بخوانند ....»

 

****

در این ماه دعا برای دوستان فراموش نشه